ring_volume
Infolinia
tel. 33 / 817 24 48 - Jaworze k/Bielska-Białej
tel. 32 / 472 01 00 - Jastrzębie-Zdrój
Wyszukiwarka części używanych arrow_right arrow_left

Aktualności

Mróz coraz bliżej

Zimą musimy trochę inaczej traktować nasze samochody. Jazda na krótkich odcinkach przy minusowych temperaturach bardziej niszczy auto niż podczas lata. Na co więc zwrócić uwagę?

Najpierw spróbujmy się dostać do samochodu. Wstajemy rano, wychodzimy z domu i... już napotykamy pierwszą przeszkodę. Zasypane auto. Gdy parkujemy pod blokiem czy na innym publicznym parkingu zawsze zaczynamy od tablic :) Potem dokładnie odśnieżamy drzwi kierowcy i okolice by przy otwarciu samochodu śnieg nie wpadł do środka. Topniejąc może powodować parowanie szyb. Szczotkę najlepiej więc trzymać w domu.

Następnie czekają na nas zamarznięte drzwi. Nawet jeżeli mamy odmrażacz do zamków to najczęściej trzymamy go wewnątrz naszego pojazdu :) Odmrażacz można stosować ale tylko w ekstremalnych sytuacjach ponieważ wymywa on smar. Nie polewajmy zamka gorącą wodą! 

Kolejny etap to uruchomienie samochodu. Nie od dziś wiadomo, że sprawny akumulator to podstawa, a im starsze auto i im dłużej stało na mrozie tym bardziej prawdopodobne, że samochód nie odpali. Czasami dobrym pomysłem jest wzięcie akumulatora ze sobą do mieszkania na noc. Można go jeszcze podładować prostownikiem, co nas znacznie przybliży do sukcesu. Pamiętajmy, że diesel jest dużo bardziej wrażliwy na jakość paliwa - parafina, która się wytrąca podczas mrozów może nas skutecznie unieruchomić. Kiedy wsiądziemy do samochodu należy otrzepać ze śniegu buty, wrzucić na luz i przekręcić kluczyk by zapaliły się kontrolki ale nie silnik. Gdy włączy się coś, co pobiera prąd typu radio, światła, dmuchawy należy to wyłączyć żeby rozrusznik mógł się skupić tylko na uruchomieniu samochodu. Przekręcamy kluczyk i jeśli rozrusznik milknie a kontrolki gasną to można od razu sprawdzić rozkład jazdy autobusów :) Można też spróbować odpalić na kable lub użyć ładowarki. Obie alternatywy dla transportu publicznego można nabyć u nas. Jeżeli rozrusznik pracuje a silnik nie zapala przez ok 4 sekundy (auto potocznie "chechła") to należy ponowić próbę po jakimś czasie. Gdy koło zamachowe obraca się coraz wolniej to nie ma sensu męczyć samochodu i pozostają nam opcje powyżej pogrubione. Jeżeli silnikowi udało się podjąć pracę poczekajmy ok 2 min i możemy samochód wyłączyć by go dokładnie poodśnieżać. Kiedy już nadszedł czas na ruszanie- przestrzegajmy zasad jazdy przy zimnym silniku. Unikajmy najwyższych biegów, starajmy się nie przekraczać 2500 obrotów/min dopóki wskazówka nie zacznie wskazywać temperatury cieczy 90 stopni.

Na przymarzające uszczelki możemy użyć silikonu. Przywróci on elastyczność. Nie smarujemy tłustym środkiem wielofunkcyjnym czy smarem!

Kołpaki znacznie utrudniają jazdę w gęstym śniegu. Felga przez to szybciej koroduje a spływająca na hamulce woda może powodować usterki.

Gdy na zewnątrz panuje mróz - ogrzewanie włączamy od razu po odpaleniu samochodu i kierujemy je na szybę. Dzięki temu zimne powietrze ma czas przygotować zamarzniętą szybę do ogrzania.

Oby Wasze samochody nigdy Was rano nie zawodziły. Pamiętajmy jednak o tych kilku radach, które podczas mrozu pozwolą Wam, mam nadzieję, bez stresu na przebrnięcie przez sezon zimowy :)

Jak jeździć we mgle?

W ciągu dnia jest złota jesień w pełni ale wieczorami i rankami, kiedy temperatura oscyluje w granicach 0 stopni pojawiają się mgły.

Jak się zachować? Co trzeba zrobić by było bezpiecznie?

Pierwszą i chyba najbardziej oczywistą sprawą jest zwolnienie. Najlepsza prędkość jazdy jest taka, aby udało się bez problemu wyhamować na widocznym odcinku drogi. Dodatkowo zanim wjedziemy w mgłę warto również jechać dużo wolniej. Nigdy nie wiadomo co tak naprawdę w "mleku" się kryje - może to być nawet karambol! Zwracajmy uwagę na zachowanie bezpiecznego odstępu od samochodu przed nami - nawet 3 razy większego niż przy normalnych warunkach.

Druga kwestia - światła. O nich była już mowa w innym tekście ale dla przypomnienia: jeżeli samochód posiada światła przeciwmgielne przednie - należy je włączyć na czas jazdy przez mgłę. Kiedy z niej wyjedziemy, od razu trzeba je wyłączyć. Tylne włączmy gdy widoczność spadnie poniżej 50 m ponieważ chodzi o to by kierowcom jadącym za nami pomóc a nie ich oślepiać. Dodatkowo w gęstej mgle nie korzystamy z długich świateł.

Ważne jest by mimo słabej widoczności jechać swoim pasem. W tym celu warto patrzeć na linie. Jazda jak najbliżej prawej strony może spowodować potrącenie pieszego. Słupki drogowe nie zawsze są dobrym odniesieniem chociażby dlatego, że czasami są złamane lub któregoś brakuje. Dobrze jest także obserwować linię środkową. Jeżeli zmienia się z normalnej przerywanej w bardzo gęstą oznacza to, że zbliżamy się do niebezpiecznego miejsca lub linii ciągłej. Ta z kolei informuje nas o zbliżającym się zakręcie, wzniesieniu czy skrzyżowaniu. Na jej podstawie można również oczacować widoczność. Na drogach, na których można jeździć szybciej niż 70 km/h linia ma 4m a odległość między kolejnymi 8m (rys. 2.2.1.1.)

Natomiast na drodze, na której obowiązuje ograniczenie do 70km/h linia ma 2m a odległości między nimi 4m (rys. 2.2.1.2.)

 

Czwartym punktem są czyste szyby. Mgła to bardzo drobne, zawieszone w powietrzu kropelki wody dlatego od czasu do czasu należy uruchomić wycieraczki. Dodatkowo ważne jest by nie doprowadzić do parowania szyb. W tym celu trzeba włączyć dmuchawę lub klimę. Mamy jeszcze sposób, dzięki któremu szyby nie parują. Wystarczy spryskać je pianką do golenia i powycierać ściereczką.

Kolejny aspekt to wyprzedanie. We mgle powinniśmy ograniczyć wszystkie manewry do minimum. Decyzję o ich wykonywaniu należy dobrze przemyśleć a w przypadku gdy musimy wyprzedzić i znajdujemy się poza obszarem zabudowanym trzeba dawać krótkie sygnały dźwiękowe.

Szósty punkt bezpośrednio się wiąże z poprzednim. Czasami ważniejszy od wzroku jest słuch. Dobrze w tak kiepskich warunkach jeździć z wyłączonym radiem i uchyloną szybą. Dzięki temu usłyszymy pojazdy zanim zdążymy je zobaczyć.

A co zrobić kiedy musimy się zatrzymać?

Należy całkowicie zjechać na pobocze i wyłączyć światła przednie. Gdy zostawimy je włączone, samochód jadący z przeciwka może uznać, że znajdujemy się na jezdni i wyrówna swoją pozycję względem naszej. Zjedzie więc ze swojega pasa ruchu na przeciwny. Należy włączyć awaryjne i wystawić trójkąt ostrzegawczy.

 

Pamiętajmy, że gęsta mgła jest stresująca dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Mam nadzieję, że ten tekst pomoże Wam w przyszłości bezpiecznie przejechać w tych trudnych warunkach atmosferycznych.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadbaj o swoje bezpieczeństwo

Jesień jest porą kiedy szybko robi się ciemno a deszcz zdarza się coraz częściej. Przygotowaliśmy specjalną ofertę na wycieraczki Valeo. Obowiązuje ona tylko do wyczerpania zapasów. Zamówienia proszę składać mailowo lub telefonicznie. Promocje się nie łączą.

 

Poniższa oferta prezentuje wycieraczki, które aktualnie mamy na wyprzedaży. Jeżeli nie ma tutaj towaru, którego Państwo szukacie proszę o kontakt telefoniczny, mailowy lub osobisty.

 

 

 

 

 

 

 

MARKA MODEL ROK PRZÓD/TYŁ STRONA DŁUGOŚĆ KOD CENA BRUTTO
ALFA ROMEO 147 2000-2004 PRZÓD LE+PR 550+400mm UM216 75
AUDI A4 1994-2001 PRZÓD PR 525mm UM28 49
    2000-2008 PRZÓD LE+PR 550+580mm VM350 115
  A5 2007-2011 PRZÓD LE+PR 600+500mm VM443 110
  A6 1994-2001 PRZÓD LE 550mm VM110 49
    2001-2005 PRZÓD LE 580mm UM683 52
  A8 1994-2002 PRZÓD LE 550mm VM110 49
  TT 1998-2006 PRZÓD LE+PR 530+530mm VM311 75
        LE 550mm VM110 49
        PR 525mm UM28 49
BMW 1 (E81/E82/E87/E88) 2004-2013 PRZÓD LE+PR 500+500mm VM306 89
  3 (E46) 1999-2006 PRZÓD LE 580mm UM683 52
  5 (E34) 1987-1997 PRZÓD PR 600mm UM18 36
  7 (E32) 1986-1994 PRZÓD PR 600mm UM18 36
  7 (E38) 1994-2001 PRZÓD PR 600mm UM18 36
  X3 2003-2010 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  X5 1999-2006 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
CHEVROLET AVEO (T200) 2003-2006 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  AVEO (T250) 2006-2011 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
  AVEO (T255) 2006-2011 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
    2008-2011 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  CAPTIVA 2006-2015 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  EPICA 2006-2010 PRZÓD LE 550mm UM107 38
CHRYSLER 300M 1998-2003 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
  300C 2004-2011 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD LE 550mm UM107 38
  PT CRUISER 2000-2010 TYŁ   400mm UM22 22
  SEBRING 2000-2007 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD LE 550mm UM107 38
  STRATUS 1995-2001 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD LE 550mm UM107 38
  VOYAGER 2000-2008 TYŁ   400mm UM22 22
CITROEN BERLINGO 1996-2008 PRZÓD LE=PR 550mm UM11/UM12 29
  C4 GRAND PICASSO 2006-2008 PRZÓD LE+PR 800+750mm VM450 165
  C4 PICASSO 2006-2008 PRZÓD LE+PR 800+750mm VM450 165
  C4 coupe 2004-2011 TYŁ   180mm VM35 25
  C5 2001-2008 PRZÓD LE+PR 650+475mm VM410 115
  DS4 2011-2015 TYŁ   180mm VM35 25
  XANTIA 1993-2001 TYŁ   450mm UM6 29
  XM 1989-2000 TYŁ   450mm UM6 29
      PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
  XSARA 1997-2005 PRZÓD LE 550mm UM107 38
DACIA DOKKER 2012< PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
  LODGY 2012< PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
  LOGAN 2012< PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
DAEWOO KALOS 2003-2006 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
DAIHATSU SIRION 2005-2010 PRZÓD PR 400mm UM22 22
DODGE CALIBER 2006-2011 PRZÓD PR 400mm UM22 22
DS DS3 2015< TYŁ   180mm VM35 25
  DS4/DS4 CROSSBACK 2015< TYŁ   180mm VM35 25
FIAT CROMA 2005-2010 PRZÓD LE+PR 600+425mm VM358 115
  DOBLO 2001-2010 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  IDEA 2004-2011 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  MULTIPLA 1999-2004 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
  PANDA 2003-2012 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
  PUNTO 1999-2003 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD     UM107 38
  STILO 2001-2007 PRZÓD LE 550mm VM110 49
FORD C-MAX 2007-2010 PRZÓD LE+PR 650+475mm VM405 125
  FIESTA 2002-2005 PRZÓD LE 550mm UM107 38
      PRZÓD LE 580mm UM683 52
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
  FOCUS 1998-2004 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  FOCUS C-MAX 2003-2007 PRZÓD LE+PR 650+475mm VM405 125
  FUSION 2002-2012 PRZÓD LE 550mm UM107 38
    2002-2005 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  MONDEO 2000-2007 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  RANGER 2011-2016 PRZÓD PR 400mm UM22 22
HONDA ACCORD 1993-1997 PRZÓD LE 550mm UM107 38
    1998-2002 PRZÓD LE 550mm UM109 32
    2002-2005 PRZÓD PR 400mm UM22 22
    2008-2011 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
  CRV 2006-2012 PRZÓD PR 400mm UM22 22
HYUNDAI GETZ 2002-2011 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  I10 2008-2013 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
  I20 2008-2014 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  I40 2011< PRZÓD PR 400mm UM22 22
  MATRIX 2001-2010 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
  SANTA FE 2001-2006 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  SONATA 1998-2001 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  TERRACAN 2001-2006 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      TYŁ   400mm UM22 22
  TRAJET 2000-2008 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
  TUSCON 2004-2009 PRZÓD PR 400mm UM22 22
ISUZU D-MAX 2006-2012 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
JAGUAR X-TYPE 2001-2009 PRZÓD LE 550mm UM107 38
KIA CARENS 2006-2013 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  CERATO 2004-2008 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  JOICE 1999-2002 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  PICANTO 2004-2017 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
    2011-2017 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  RIO 2005-2011 PRZÓD LE 550mm UM107 38
    2005-2016 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  SPORTAGE 2004-2010 PRZÓD PR 400mm UM22 22
LANCIA LYBRA 1999-2005 PRZÓD LE 550mm UM107 38
      PRZÓD PR 525mm UM28 49
  MUSA 2004-2007 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
    2004-2012 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  YPSILON 2004-2011 PRZÓD PR 400mm UM22 22
LAND ROVER FREELANCER 1997-2006 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  RANGE ROVER 1994-2002 PRZÓD LE=PR 550mm UM11/UM12 29
LEXUS LS 2006-2013 PRZÓD PR 400mm UM22 22
MAZDA 2 2003-2007 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  5 2005-2010 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  6 2002-2007 PRZÓD LE 550mm UM107 38
    2007-2012 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  CX-7 2006-2012 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  PREMACY 1999-2004 PRZÓD PR 400mm UM22 22
MERCEDES A-KLASSE 1997-2004 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  CITAN 2012< PRZÓD LE+PR 580+530mm VM434 105
      PRZÓD LE=PR 550mm UM11/UM12 29
  CLS-KLASSE 2011< PRZÓD LE+PR 600+600mm VM315 99
  SLK-KLASSE 1996-2004 PRZÓD LE 550mm UM107 38
      PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
  SPRINTER 1995< PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
  VANEO 2002-2005 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
MITSUBISHI LANCER 2007< PRZÓD LE 400mm UM22 22
  OUTLANDER 2003-2007 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  PAJERO 2007< PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  SPACE RUNNER 1991-1999 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  SPACE WAGON 1991-1999 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
NISSAN ALMERA 2000-2007 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
    2000-2002 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  NV200 2010< PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
  X-TRAIL (T30) 2001-2007 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  X-TRAIL (T31) 2007-2014 PRZÓD PR 400mm UM22 22
OPEL AGILA 2008-2015 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD LE 550mm UM107 38
  ANTARA 2006-2016 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  INSIGNIA 2008< TYŁ   500mm VM259 45
  SIGNUM 2003-2008 PRZÓD PR 475mm VM112 43
  VECTRA 2001-2008 PRZÓD PR 475mm VM112 43
PEUGEOT 206 1998-2009 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  206+ 2009-2012 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  306 1993-2001 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD LE 550mm UM107 38
  307 2005-2007 PRZÓD LE+PR 700+650mm VM417 135
  307CC 2003-2005 PRZÓD LE+PR 700+600mm VM404 125
  405 1987-1996 PRZÓD   550mm UM10/UM102 29
  406 1995-2004 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
  605 1989-1999 PRZÓD LE 550mm UM107 38
      PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
               
PORSCHE 911 (996) 1997-2005 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  911 (997) 2004-2012 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  BOXSTER (986) 1996-2004 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  BOXSTER (987) 2004-2012 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  CAYMAN 2005-2012 PRZÓD LE 550mm UM107 38
RENAULT KANGOO 2008-2013 PRZÓD LE=PR 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD LE+PR 580+530mm VM434 105
  LAGUNA 2007-2015 TYŁ   500mm VM34 33
  LATITUDE 2010< PRZÓD PR 400mm UM22 22
  MEGANE 1995-1999 PRZÓD LE 580mm UM683 52
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
      TYŁ   500mm VM34 33
    1999-2002 PRZÓD LE 550mm UM109 32
      PRZÓD PR 500mm UM8 27
  MEGANE SCENIC 1995-1999 PRZÓD LE 550mm UM109 32
      PRZÓD LE 580mm UM683 52
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
      PRZÓD PR 500mm UM8 27
      TYŁ   500mm VM34 33
  SAFRANE 1992-2000 TYŁ   550mm UM11/UM12 29
  SCENIC 1999-2003 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  TWINGO 2007< PRZÓD LE+PR 600+500mm VM443 110
ROVER/MG 75 1999-2005 PRZÓD LE 550mm UM107 38
      PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
  600 1993-1999 PRZÓD LE 550mm UM107 38
SAAB 9-3 2002-2012 PRZÓD LE 550mm UM107 38
      PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
SKODA SUPERB 2002-2008 PRZÓD PR 525mm UM28 49
SUBARU BAJA 1998-2003 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  FORESTER 2002-2008 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  IMPREZA 2000-2007 PRZÓD PR 400mm UM22 22
    2001-2005 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  LEGACY 1998-2003 PRZÓD LE 550mm UM107 38
SUZUKI LIANA 2001-2007 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
      PRZÓD LE 550mm UM107 38
  SPLASH 2007< PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
    2008< PRZÓD LE 550mm UM107 38
      PRZÓD PR 400mm UM22 22
TOYOTA AURIS 2010-2012 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  AVENSIS 2003-2008 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  CELICA 1999-2006 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  COROLLA 2002-2007 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  COROLLA VERSO 2001-2009 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  IQ 2008< PRZÓD LE 550mm UM107 38
    2009< PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
  LAND CRUISER 2003-2013 PRZÓD LE 550mm UM107 38
  PICNIC 1997-2001 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  PRIUS 2003-2016 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  RAV4 2006-2013 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  VERSO 2009-2013 PRZÓD PR 400mm UM22 22
  YARIS 1999-2006 PRZÓD LE 550mm UM11/UM12 29
VW LT 1996-2006 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
  NEW BEETLE 1998-2010 PRZÓD LE=PR 525mm UM28 49
  POLO 1994-2001 PRZÓD LE 475mm VM112 43
  TIGUAN 2007< PRZÓD LE+PR 600+500mm VM443 110
  T5 2003-2009 PRZÓD LE+PR 600+600mm VM315 99
    2003-2015 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29
    2003-2009 TYŁ   455mm VM251 38
    2009< PRZÓD LE+PR 600+600mm VM315 99
      TYŁ   455mm VM251 38
VOLVO S80 1998-2006 PRZÓD PR 550mm UM11/UM12 29

 

Samochód w czasie przymrozków

Zanim na dobre zima nastanie trzeba się przygotować do tego, jakże trudnego okresu. Kiedy mowa jest o samochodzie i śniegu najczęściej w głowie pojawia się hasło "zmiana opon". To bardzo dobrze, że w ten sposób przygotowujemy się do zimy ponieważ brak odpowiedniego ogumienia może mieć katastrofalne skutki. Jednak najważniejszą rzeczą jaką koniecznie musimy zrobić to przestawienie się i swojego myślenia na czas, w którym dni są coraz krótsze. Pamiętajmy, że rano mogą już występować przymrozki a co za tym idzie nawierzchnia będzie śliska. Nawet jak my jedziemy przepisowo to inni już niekoniecznie. Zachowajmy więc szczególną ostrożność, bądźmy dla siebie wyrozumiali. Każdy się gdzieś spieszy, każdy może mieć gorszy dzień. Dodatkowo zła widoczność, śliskie drogi, zalegające liście to wszystko działa na naszą niekorzyść. Zbytnia pewność siebie i brak wystarczającego odstępu od auta przed nami może prowadzić do niebezpiecznych zdarzeń na drodze.

Pamiętajmy, że wcześniej zapada zmrok a co za tym idzie szybciej pojawia się u kierowców senność i dekoncentracja. Osoby, które mają problemy ze wzrokiem bezwarunkowo powinny zabierać okulary. Nocą też częściej pojawiają się zwierzęta. To wszystko sprawia, że musimy utrzymywać wzmożoną koncentrację przez dłuższy czas.

Samo użytkowanie samochodu też należy dopasować do pory roku.  Musimy przede wszystkim zwolnić. Zanim zgasimy silnik wyłączmy wszystkie systemy, które zużywają prąd takie jak radio, klimatyzacja czy światła. Damy tym samym czas akumulatorowi na doładowanie się. Takie na pozór drobiazgi mogą sprawić, że rano odpalimy auto bez problemu i nie spóźnimy się do pracy.

Światła to kolejny aspekt, z którym część kierowców ma duży problem. Kiedy przejrzystość powietrza jest zmniejszona poprzez zjawiska atmosferyczne należy używać świateł przeciwmgielnych przednich (o ile samochód w takie jest wyposażony). Dodatkowo można ich używać nocą na drogach krętych z odpowiednim oznaczeniem. Tylne natomiast włączamy wtedy, gdy widoczność na drodze jest mniejsza niż 50m. Jeśli warunki się poprawią to trzeba je od razu wyłączyć! Inną sprawą jest nadużywanie przez niektórych kierowców jazdy na światłach dziennych. Wg przepisów można z nich korzystać od świtu do zmierzchy przy normalnej widoczności. Podczas mgły czy opadów należy bezzwłocznie przejść na światła mijania.

Ograniczona widoczność może być z różnych powodów. Nie pogarszajmy jej sami i dbajmy o szyby usuwając regularnie liście i skrobiąc dokładnie szyby ze szronu. Sprawdźmy w jakim stanie są wycieraczki. Powinno się je wymieniać  2 razy w roku- jesienią i wiosną. Oferta na nie jest poniżej.

Dobrze już teraz zabezpieczyć się w skrobaczkę, odmrażacz do szyb czy miotełkę. Niech spadek temperatury nas nie zaskoczy.

 

Wszystkich Świętych

Koniec października oznacza, że już niedługo obchodzić będziemy Wszystkich Świętych. Dla większości z nas jest to czas zadumy, zatrzymania choć na chwilę i wspomnienie tych, którzy już odeszli. Odwiedzamy więc cmentarze, często pokonujemy wiele kilometrów by dotrzeć właśnie w tym dniu do miejsca, które jest dla nas ważne. Co to oznacza w praktyce?

 

Mimo corocznej "Akcji Znicz" i zaangażowaniu różnych służb jesteśmy pewni, że korki będą wszędzie. Do tego dochodzą czynniki atmosferyczne takie jak często niesprzyjająca pogoda i szybko zapadający zmrok. Nieunikniony jest również tłok na parkingach, poboczach, prywatnych posesjach położonych niedaleko cmentarzy. Jak się przygotować do tego dnia? 

 

1. Można już zmienić opony. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć pogody z tygodniowym wyprzedzeniem ale poranki i wieczory są na tyle chłodne, że dużo bardziej wydajne będą zimówki.

 

2. Sprawdźmy i uzupełnijmy wyposażenie samochodu. Trójkąt, gaśnica czy apteczka to obowiązkowe elementy ale należy pamiętać by miały aktualne badania techniczne i homologację. Z przedmiotów nieobligatoryjnych warto się zaopatrzyć w kamizelkę odblaskową, latarkę, dodatkowe bezpieczniki i żarówki. Pamiętajmy jeszcze o podnośniku, kluczu do kół i kole zapasowym lub chociaż zestawie naprawczym do opon. Warto mieć w samochodzie pojemnik z płynem do spryskiwaczy by uzupełnić go w razie potrzeby.

 

3. Wszyscy doskonale wiemy, że kierowcy w tym dniu będą bardziej rozkojarzeni niż zwykle. Dodatkowo gdyby wziąć pod uwagę różny poziom doświadczenia i towarzyszące zdenerwowanie - jeszcze bardziej utrudnione będą manewry przy nekropoliach czy ogólnie- przemieszczanie. W takich sytuacjach przydatne może się okazać oświadczenie sprawcy kolizji. Dobrze jak nie będzie potrzebne ale w przypadku gdy sytuacja na drodze ułoży się inaczej niż byśmy tego chcieli- może okazać się bardzo pomocne.

 

4. Warto zrobić przegląd, sprawdzić hamulce i światła. Należy także pomyśleć o zabezpieczeniu bagażu ponieważ przemieszczanie się kwiatów i często szklanych zniczy podczas jazdy jest niedopuszczalne. Dobrze jest pomyśleć także o komforcie podróży. Można się zaopatrzyć w uchwyt na telefon czy nawigację. Polecamy korzystać z aplikacji Google Maps, która na bieżąco pokazuje ruch, objazdy i ogólnie całą sytuację drogową. Kiedy ma się dzieci dobrze pomyśleć o rozdzielaczu do zapalniczki na usb :) Mamy w ofercie podgrzewacz samochodowy- widoczny na zdjęciu.

 

5. Zaplanujmy poprzedniego dnia trasę. Wypocznijmy, zrelaksujmy się a w dniu wyjazdu zachowajmy ostrożność. Oprócz tego, że w tym czasie na drogach jest dużo policji i o mandat nietrudno to pamiętajmy przede wszystkim o bezpieczeństwie. Statystyki są nieubłagane i co roku podczas jazdy z jednego cmentarza na drugi giną ludzie. Inni zostają ranni a jeszcze inni złapani z promilami. Reagujmy widząc zagrożenie.

 

Zadbajmy o to, by ten czas zatrzymania, zadumy i wspomnień płynął nam jak najmniej nerwowo. Przygotujmy się na te 2 dni już teraz. Niech nic nie odciągnie uwagi od tego, co najważniejsze.

 

NAWET 20% TANIEJ

Zanim zacznie się sezon warto już dziś pomyśleć o nowym akumulatorze. U nas nawet 20% taniej! Oferta obowiązuje do 15 października. 

 

 

 

 

 

 

 

 

KOD KRÓTKI PARAMETRY PRĄD ROZRUCHOWY [EN] BIEGUNY WYMIARY MOCOWANIE MAGICZNE OCZKO CENA BRUTTO
PMA40ND 12V 40Ah 360 [ - + ] 175 x 175 x 190 B3 NIE 146
PMA45NDB 12V 45Ah 360 [ - + ] 207 x 175 x 175 B3 TAK 149
               
PMA50NDB 12V 50Ah 470 [ - + ] 242 x 175 x 175 B3 TAK 175
PMA55ND 12V 55Ah 470 [ - + ] 242 x 175 x 190 B3 TAK 199
PMA62ND 12V 62Ah 510 [ - + ] 242 x 175 x 190 B3 TAK 205
PMA62NDB 12V 62Ah 510 [ - + ] 242 x 175 x 175 B3 TAK 205
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               
               

 

Magneti Marelli to włoski producent pierwszomontażowy. Jesteśmy już od wielu lat ich autoryzowanym dystrybutorem i doskonale wiemy jak te produkty są przez Was pożądane. Oświetlenie, wycieraczki, akumulatory czy nawet stacje klimatyzacji i urządzenia diagnostyczne- wszystko cechuje się atrakcyjnym stosunkiem jakości do ceny.

Targi we Frankfurcie

Od 11 - 15 września 2018 roku odbyły się targi motoryzacyjne we Frankfurcie. Jest to impreza cykliczna, w której można uczestniczyć co 2 lata. W tym roku przypadła jubileuszowa 25-ta edycja Automechanika Frankfurt. Organizatorzy i wystawcy nie zawiedli naszych oczekiwań i przygotowali z tej okazji kilka niespodzianek. Z ciekawością śledziliśmy całe wydarzenie.

Zapraszamy na oficjalny filmik z  najważniejszych targów dla motoryzacyjnego rynku wtórnego.

https://www.youtube.com/watch?v=FqBXvP80ci0

 

Zespół Brembo w połączeniu z producentami najbardziej renomowanych marek i specjalistami z dziedziny wyścigów opracował gamę Brembo Xtra. Tarcza z tej linii charakteryzuje się specjalnym wierceniem łączącym rewelacyjne działanie w każdych warunkach z estetyką. Takie rozwiązanie umożliwia przerwanie powłoki z wody tworzącej się podczas jazdy na mokrej nawierzchni między klockiem a tarczą, dzięki czemu hamowanie jest skuteczne od samego początku. 

Dodatkowe cechy tarcz Xtra:

-gwarancja większej przyczepności a dzięki większemu współczynnikowi tarcia- lepsza wydajność

-nawet w wysokich temperaturach tarcze świetnie sobie radzą. Obecność otworów sprawia, że gazy wytwarzane przy spalaniu żywic z materiału ciernego są w szybkim czasie wydalane.

-odprowadzanie ciepła także z klocka

-automatyczne czyszczenie klocka ze szkodliwych odpadów materiałowych.

Klocki z tej serii powstały i do tarcz XTRA i do MAX i są kierowane dla kierowców "pasjonatów", którzy uwielbiają dbać o samochód i chcą dla niego najlepszych części. Klocki te mają w swojej budowie idealnie dopasowany materiał cierny, który składa się z 30 różnych składników. Powoduje to nie tylko zwiększony komfort ale i przede wszystkim większą wydajność

 

 

Delphi Technologies zaprezentowało nowoczesne rozwiązanie dla układów kierowniczych znacznie ułatwiające i przyspieszające naprawy. Specjaliści stworzyli zestawy, dzięki czemu w opakowaniu oprócz części głównej znajdują się wszystkie potrzebne akcesoria i elementy potrzebne do wymiany danego produktu.

 

Przygotuj samochód do jesieni

Koniec wakacji to czas, kiedy zaczynamy myśleć o jesieni/ zimie. Tak jak już powoli wyciągamy z szafy płaszcze i szaliki tak samo powinniśmy przygotować na ten okres samochód. Na czym powinniśmy się skupić?

WENTYLACJA

Po pierwsze- odkurzanie WSZYSTKICH wylotów. Pamiętajmy o nawiewie pod deską rozdzielczą i fotelami. Należy to zrobić solidnie. Czyszczenie "po łebkach" nic nie da i tylko zmarnujemy czas.
Po drugie- kabinówka. Filtr pyłkowy należy wysuszyć i odkurzyć bez względu na to czy był wymieniany na wiosnę czy nie. Brudny filtr pochłania wilgoć a następnie wpuszcza ją wraz z nadmuchem do wnętrza samochodu. I to powoduje parowanie szyb! Czarny filtr pyłkowy należy bezwzględnie wymienić.
Po trzecie- klimatyzacja. Nie jest niczym nowym, że powinno się jej używać nie tylko latem. Włączenie ciepłego powietrza na nogi na 15-20 min bez problemu odparuje szyby a także wysuszy dywaniki, które w tym okresie będą przecież ciągle mokre.

USZCZELKI

Aby jesienią i zimą wilgoć nie dostawała się do samochodu powinniśmy wyczyścić uszczelki przy drzwiach i prowadnice szyb. Wyczyścić preparatem, który pozbędzie się brudu a nie mokrą ściereczką, która go tylko rozsmaruje. Najlepiej nadaje się do tego silikon w sprayu (dostępny u nas).

SZYBY I WYCIERACZKI

Szkło trzeba dokładnie umyć. Aby ułatwić czyszczenie z rozmazanych owadów najlepiej użyć specjalnego preparatu (który można u nas nabyć).
Następnie należy dokładnie obejrzeć wycieraczki. Jeśli są popękane lub wyszczerbione - nadają się już tylko do wymiany. Jeżeli ich stan jest bez zarzutu - myjemy pióra środkiem z alkoholem do momentu, w którym nie będą już zostawiać ciemnych smug na ściereczce.
Uszczelki, które są pokryte sproszkowanym welurem czyścimy zwykłą wodą z mydłem a następnie suszymy.

fot. motofakty