Części Samochodowe
E-sklep
ring_volume
Infolinia
tel. 33 / 817 24 48 - Jaworze k/Bielska-Białej
tel. 32 / 472 01 00 - Jastrzębie-Zdrój

Aktualności

NOWOŚĆ !!! Bagażniki, boxy, uchwyty na narty, rowery ...

Posiadamy w swojej ofercie:

bagażniki bazowe platformy
uchwyty na narty
magnetyczne

dachowe

platformy do przewozu nart na haku

boksy bagażowe kategorie:
125cm-180cm;

181cm-198cm;

199cm-235cm)

do przewozu rur

na tył samochodu

uchwyty rowerowe-dachowe
uchwyty rowerowe-hak:
od 2-4 rowerów

adaptery +1 rower

uchwyty na motocykl
mocowanie bagażnika
torby samochodowe
pokrowce na boksy i inne akcesoria

Poszukujesz boxa dachowego lub bagażnika bazowego ale nie wiesz jaki wybrać? Skontaktuj się z naszymi sprzedawcami za pośrednictwem telefonu, napisz do nas maila, zapraszamy również na bagazniki.pl - a na pewno Ci pomożemy!

BAGAŻNIKI

Box jest uniwersalny i można go zamontować do każdego typu samochodu z bagażnikiem bazowym na dachu. Nowoczesna sylwetka boxa idealnie komponuje się z nowymi modelami samochodów

Jesienne pułapki

Po czym poznać dobrego kierowcę?

 

Taki człowiek jest świadomy jak ważne dla prowadzenia samochodu są warunki atmosferyczne, pora dnia czy własne samopoczucie i potrafi dopasować swój styl jazdy do tych wszystkich zmiennych. Niestety wiele osób jeździ zbyt pewnie, brawurowo, z chęcią udowodnienia światu, że to prędkość i balansowanie na granicy bezpieczeństwa świadczy o ich zdolnościach.

 

Staramy się nakreślić problem, podpowiedzieć na co należy zwrócić uwagę aby stawać się coraz lepszym i przede wszystkim świadomym kierowcą. Nie chodzi tutaj o ciągłe ostrzeganie „uważaj bo pada”, „ojeju, spadł śnieg” itp. Tylko merytoryczne wytłumaczenie jaki wpływ na nas czy na nasz samochód mają poszczególne okoliczności (przyrody i nie tylko :) ).

  • Silny wiatr może zmienić tor jazdy samochodu. Pamiętajmy, że im większa prędkość tym mniejsza przyczepność i już niewielki podmuch może sprawić, że pojazdem zacznie „miotać”.  W tym przypadku również wielkość ma znaczenie :). Bardziej narażony na znoszenie jest większy samochód (bus, tir). Należy zwrócić szczególną uwagę w momencie wyjeżdżania z terenów osłoniętych (zabudowanych, leśnych) w otwarte np. pola, łąki i odwrotnie.

 

  • Deszcz znacznie ogranicza widoczność a dodatkowo mokra nawierzchnia wydłuża drogę hamowania. Sprawdźmy stan wycieraczek i opon, oczywiście dopasowując je do pory roku. Pamiętajmy, że coś, co wygląda z pozoru na niewielką kałużę na jezdni w rzeczywistości może skrywać konkretną dziurę, która tylko „marzy” o uszkodzeniu zawieszenia w naszym pojeździe :)

 

  • Jesienne liście choć piękne mogą również sporo namieszać. Pokryta nimi droga wydłuża proces hamowania. Dodatkowo mogą one zakamuflować nierówności czy częściowy ubytek w jezdni. Natomiast deszcz i liście razem to prawdziwa kumulacja jesiennych nieszczęść dla kierowcy, który w dalszym ciągu nie nastawił się na zimowy tryb „p****i jak w kieleckim” ;). Oba te uwarunkowania sprawiają, że samochód zachowuje się jak na oblodzonej jezdni więc odstęp między pojazdami i prędkość trzeba odpowiednio dopasować.

 

  • Dodatkowo na większość z nas jesień wpływa depresyjnie, często jest „szaro, buro i ponuro” dlatego musimy bardziej wytężać wzrok czy mocniej się koncentrować. Bieżmy to również pod uwagę siadając za kółkiem.
Opony zimowe

Po czym poznać dobrego kierowcę?

 

Taki człowiek jest świadomy jak ważne dla prowadzenia samochodu są warunki atmosferyczne, pora dnia czy własne samopoczucie i potrafi dopasować swój styl jazdy do tych wszystkich zmiennych. Niestety wiele osób jeździ zbyt pewnie, brawurowo, z chęcią udowodnienia światu, że to prędkość i balansowanie na granicy bezpieczeństwa świadczy o ich zdolnościach.

 

Staramy się nakreślić problem, podpowiedzieć na co należy zwrócić uwagę aby stawać się coraz lepszym i przede wszystkim świadomym kierowcą. Nie chodzi tutaj o ciągłe ostrzeganie „uważaj bo pada”, „ojeju, spadł śnieg” itp. Tylko merytoryczne wytłumaczenie jaki wpływ na nas czy na nasz samochód mają poszczególne okoliczności (przyrody i nie tylko :) ).

  • Silny wiatr może zmienić tor jazdy samochodu. Pamiętajmy, że im większa prędkość tym mniejsza przyczepność i już niewielki podmuch może sprawić, że pojazdem zacznie „miotać”.  W tym przypadku również wielkość ma znaczenie :). Bardziej narażony na znoszenie jest większy samochód (bus, tir). Należy zwrócić szczególną uwagę w momencie wyjeżdżania z terenów osłoniętych (zabudowanych, leśnych) w otwarte np. pola, łąki i odwrotnie.

 

  • Deszcz znacznie ogranicza widoczność a dodatkowo mokra nawierzchnia wydłuża drogę hamowania. Sprawdźmy stan wycieraczek i opon, oczywiście dopasowując je do pory roku. Pamiętajmy, że coś, co wygląda z pozoru na niewielką kałużę na jezdni w rzeczywistości może skrywać konkretną dziurę, która tylko „marzy” o uszkodzeniu zawieszenia w naszym pojeździe :)

 

  • Jesienne liście choć piękne mogą również sporo namieszać. Pokryta nimi droga wydłuża proces hamowania. Dodatkowo mogą one zakamuflować nierówności czy częściowy ubytek w jezdni. Natomiast deszcz i liście razem to prawdziwa kumulacja jesiennych nieszczęść dla kierowcy, który w dalszym ciągu nie nastawił się na zimowy tryb „p****i jak w kieleckim” ;). Oba te uwarunkowania sprawiają, że samochód zachowuje się jak na oblodzonej jezdni więc odstęp między pojazdami i prędkość trzeba odpowiednio dopasować.

 

  • Dodatkowo na większość z nas jesień wpływa depresyjnie, często jest „szaro, buro i ponuro” dlatego musimy bardziej wytężać wzrok czy mocniej się koncentrować. Bieżmy to również pod uwagę siadając za kółkiem.
Jak jeździć we mgle?
W ciągu dnia jest złota jesień w pełni ale wieczorami i rankami, kiedy temperatura oscyluje w granicach 0 stopni pojawiają się mgły.

Jak się zachować? Co trzeba zrobić by było bezpiecznie?

Pierwszą i chyba najbardziej oczywistą sprawą jest zwolnienie. Najlepsza prędkość jazdy jest taka, aby udało się bez problemu wyhamować na widocznym odcinku drogi. Dodatkowo zanim wjedziemy w mgłę warto również jechać dużo wolniej. Nigdy nie wiadomo co tak naprawdę w "mleku" się kryje - może to być nawet karambol! Zwracajmy uwagę na zachowanie bezpiecznego odstępu od samochodu przed nami - nawet 3 razy większego niż przy normalnych warunkach.

Druga kwestia - światła. O nich była już mowa w innym tekście ale dla przypomnienia: jeżeli samochód posiada światła przeciwmgielne przednie - należy je włączyć na czas jazdy przez mgłę. Kiedy z niej wyjedziemy, od razu trzeba je wyłączyć. Tylne włączmy gdy widoczność spadnie poniżej 50 m ponieważ chodzi o to by kierowcom jadącym za nami pomóc a nie ich oślepiać. Dodatkowo w gęstej mgle nie korzystamy z długich świateł.

Ważne jest by mimo słabej widoczności jechać swoim pasem. W tym celu warto patrzeć na linie. Jazda jak najbliżej prawej strony może spowodować potrącenie pieszego. Słupki drogowe nie zawsze są dobrym odniesieniem chociażby dlatego, że czasami są złamane lub któregoś brakuje. Dobrze jest także obserwować linię środkową. Jeżeli zmienia się z normalnej przerywanej w bardzo gęstą oznacza to, że zbliżamy się do niebezpiecznego miejsca lub linii ciągłej. Ta z kolei informuje nas o zbliżającym się zakręcie, wzniesieniu czy skrzyżowaniu. Na jej podstawie można również oczacować widoczność. Na drogach, na których można jeździć szybciej niż 70 km/h linia ma 4m a odległość między kolejnymi 8m (rys. 2.2.1.1.)

Natomiast na drodze, na której obowiązuje ograniczenie do 70km/h linia ma 2m a odległości między nimi 4m (rys. 2.2.1.2.)

 

Czwartym punktem są czyste szyby. Mgła to bardzo drobne, zawieszone w powietrzu kropelki wody dlatego od czasu do czasu należy uruchomić wycieraczki. Dodatkowo ważne jest by nie doprowadzić do parowania szyb. W tym celu trzeba włączyć dmuchawę lub klimę. Mamy jeszcze sposób, dzięki któremu szyby nie parują. Wystarczy spryskać je pianką do golenia i powycierać ściereczką.

Kolejny aspekt to wyprzedanie. We mgle powinniśmy ograniczyć wszystkie manewry do minimum. Decyzję o ich wykonywaniu należy dobrze przemyśleć a w przypadku gdy musimy wyprzedzić i znajdujemy się poza obszarem zabudowanym trzeba dawać krótkie sygnały dźwiękowe.

Szósty punkt bezpośrednio się wiąże z poprzednim. Czasami ważniejszy od wzroku jest słuch. Dobrze w tak kiepskich warunkach jeździć z wyłączonym radiem i uchyloną szybą. Dzięki temu usłyszymy pojazdy zanim zdążymy je zobaczyć.

A co zrobić kiedy musimy się zatrzymać?

Należy całkowicie zjechać na pobocze i wyłączyć światła przednie. Gdy zostawimy je włączone, samochód jadący z przeciwka może uznać, że znajdujemy się na jezdni i wyrówna swoją pozycję względem naszej. Zjedzie więc ze swojega pasa ruchu na przeciwny. Należy włączyć awaryjne i wystawić trójkąt ostrzegawczy.

 

Pamiętajmy, że gęsta mgła jest stresująca dla wszystkich uczestników ruchu drogowego. Mam nadzieję, że ten tekst pomoże Wam w przyszłości bezpiecznie przejechać w tych trudnych warunkach atmosferycznych.

Przygotuj samochód do jesieni

Koniec wakacji to czas, kiedy zaczynamy myśleć o jesieni/ zimie. Tak jak już powoli wyciągamy z szafy płaszcze i szaliki tak samo powinniśmy przygotować na ten okres samochód. Na czym powinniśmy się skupić?

WENTYLACJA

Po pierwsze- odkurzanie WSZYSTKICH wylotów. Pamiętajmy o nawiewie pod deską rozdzielczą i fotelami. Należy to zrobić solidnie. Czyszczenie "po łebkach" nic nie da i tylko zmarnujemy czas.
Po drugie- kabinówka. Filtr pyłkowy należy wysuszyć i odkurzyć bez względu na to czy był wymieniany na wiosnę czy nie. Brudny filtr pochłania wilgoć a następnie wpuszcza ją wraz z nadmuchem do wnętrza samochodu. I to powoduje parowanie szyb! Czarny filtr pyłkowy należy bezwzględnie wymienić.
Po trzecie- klimatyzacja. Nie jest niczym nowym, że powinno się jej używać nie tylko latem. Włączenie ciepłego powietrza na nogi na 15-20 min bez problemu odparuje szyby a także wysuszy dywaniki, które w tym okresie będą przecież ciągle mokre.

USZCZELKI

Aby jesienią i zimą wilgoć nie dostawała się do samochodu powinniśmy wyczyścić uszczelki przy drzwiach i prowadnice szyb. Wyczyścić preparatem, który pozbędzie się brudu a nie mokrą ściereczką, która go tylko rozsmaruje. Najlepiej nadaje się do tego silikon w sprayu (dostępny u nas).

SZYBY I WYCIERACZKI

Szkło trzeba dokładnie umyć. Aby ułatwić czyszczenie z rozmazanych owadów najlepiej użyć specjalnego preparatu (który można u nas nabyć).
Następnie należy dokładnie obejrzeć wycieraczki. Jeśli są popękane lub wyszczerbione - nadają się już tylko do wymiany. Jeżeli ich stan jest bez zarzutu - myjemy pióra środkiem z alkoholem do momentu, w którym nie będą już zostawiać ciemnych smug na ściereczce.
Uszczelki, które są pokryte sproszkowanym welurem czyścimy zwykłą wodą z mydłem a następnie suszymy.

fot. motofakty